Skip to main content

.pepper..field přivezl do ČR ocenění GOLDEN FORK

Na podzim roku 2021 vyhlašovala porota Guild of Fine Food finální výsledky Golden Fork, nejvyšší gastronomické trofeje, kterou lze v rámci celosvětové soutěže získat. Ze 14 113 přihlášených produktů ze 108 zemí světa pouze 14 produktů dosáhlo na tohoto pomyslného gastronomického Oscara. Lyofilizovaný Kampotský pepř vyvinutý českou značkou .pepper..field je mezi nimi. Za celou 27-letou historii soutěže Great Taste Awards se tuto trofej nepodařilo získat žádnému jinému produktu z České republiky.

Více než 500 porotců Guild of Fine Food hodnotí během dvou měsíců všechny produkty, které se do soutěže přihlásily. Každý z nich je pečlivě ochutnáván naslepo špičkovými šéfkuchaři, nákupčími, prodejci, restauratéry, či potravinářskými kritiky.

Potraviny jsou pak dále hodnoceny jednou, dvěma, nebo třemi hvězdami. Mezi celosvětovou konkurencí se 3 hvězdy nacházely u českých produktů velice zřídka. Letos se oceněním Great Taste mohly pyšnit rovnou dva druhy pepře dovážené firmou pepper..field, což je sám o sobě velký světový úspěch.

Ještě nikdy se nestalo, že by český produkt dosáhl ještě výše a potvrdil svou nominaci na Golden Fork. Nyní se mezi nimi jako jediný držitel této celosvětově uznávané gastronomické trofeje řadí lyofilizovaný zelený Kampotský pepř, který do Česka dováží jako 100 % organický fair trade produkt společnost .pepper..field, která jej lyofilizuje na českých strojích s unikátní recepturou.

Potravina, kterou nemá nikdo na světě

Porotci v soutěži Great Taste Awards hledají skutečně skvělou chuť bez ohledu na značku nebo obal. U lyofilizovaného pepře mohou najít nejenom to – je totiž celosvětovým unikátem. „Na začátku byla touha přivézt do Evropy opravdu čerstvý pepř. Jeho delikátní chuť, když se ještě začerstva zelený utrhne z pepřové liány,“ popisuje Lukáš Hejtmánek, jeden ze zakladatelů značky .pepper..field.

Aby mohl být produkt vůbec nominován na ocenění Golden Fork, musí být výhercem 3 hvězd Great Taste, které se vyhlašovaly letos v září. Z 218 takto oceněných produktů později dosáhlo na nominaci Golden Fork 33 produktů, z nichž finálně vyhrálo pouze 14 oceněných potravin z celého světa.

Naprosto speciální a unikátní potravina, takto zní konečný verdikt přísné poroty Guild of Fine Food. U Kampotského pepře, který dováží .pepper..field, si navíc můžete být jisti, že nakupujete maximálně férově a podporujete dobrou věc.

„Je to nepopsatelný pocit řadit se mezi špičkové světové potraviny jako jsou ty nejlepší sýry, panenské olivové oleje, nebo například takové delikatesy jako jsou ústřice. Je to pro nás čest a jsme si jisti, že čerstvý lyofilizovaný Kampotský pepř mezi ně rozhodně patří,“ shodují se Lukáš Hejtmánek a Lenka Trchalíková, spoluzakladatelé značky .pepper..field a letošní hrdí vystavovatelé lyofilizovaného pepře v Anglii.

Gastronomický unikát, který dobyl celosvětovou soutěž, má srdce na pravém místě

Od roku 2018 .pepper..field podporuje přes 200 malých farmářských rodin v regionu Kampot v Kambodži výkupem Kampotského pepře tím nejférovějším a nejvíce udržitelným způsobem. Od samého začátku od nich vykupuje pepř za 100 % fair trade ceny. Tím zajišťuje ekonomickou soběstačnost a růst nejen jim, ale celé oblasti. Stejného roku se do projektu zapojila i Česká rozvojová agentura, která v rámci rozvojového programu pomohla vyvinout také lyofilizovaný pepř díky nákupu českých strojů od LYOTRADE, na kterých se suší pepř mrazem. Zákazníkovi tak domů dorazí opravdová autentická Kambodža, a on si na oplátku může být jist, že pomáhá konkrétním lidem žít kvalitní život i v jiných částech světa.

„Když pepř takto upravíte, stačí jej doma namočit do oleje či jakékoliv tekutiny a kulička opět nasaje vláhu a vrátí se do stejné podoby, v jaké byla těsně před utržením,“ vysvětluje Klára Dohnalová, spoluzakladatelka značky .pepper..field. “Chtěli jsme cíleně v ČR vyvinout produkt, který nemá nikdo jiný na světě a díky němuž mohou být naše farmářské rodiny konkurenceschopné velkým zahraničním farmám, které prozatím ovládají region Kampot,” dodává.

To, že .pepper..field opravdu pomáhá a snaží se měnit svět k lepšímu, dokazuje i letošní výhra v Cenách SDGs, kde ho Asociace společenské odpovědnosti ocenila jako druhou nejlepší firmu v kategorii Byznys. Jedna z nejudržitelnějších firem Česka si do budoucna klade ještě vyšší nároky v pomoci kambodžským rodinám farmářů i díky expanzi do zahraničí a rozšíření sítě B2B zákazníků.

Bon Appétit

.pepper..field